tirsdag 8. april 2014

Fikk faren tilbake ved et mirakel

Faren til Israel, som heter Daniel, er også med oss på turen rundt til landsbyene. Han er hovedpastor for menigheten vi besøkte på søndag morgen. Daniel er egentlig et vandrende mirakel. 
- Jeg drev jo med helbredelsesmøter rundt omkring, men ble plutselig syk. Jeg fikk feber som ikke lot seg fikse med vanlige medisiner som smertestillende og antibiotika, forteller Daniel på litt dårlig engelsk.
- Vi var engstelige og måtte få ham på sykehus etter en ukes tid, fortsetter sønnen Israel. Det viste seg at blodsukkeret var skyhøyt, men det var en spesiell nervesykdom som hadde rammet ham.
Vi får høre historien om hvordan legene hadde gitt han opp og gitt ham få sjanser. Dette var en sjelden sykdom som bare rammer en av titusen mennesker. Daniel kunne ikke gå, kunne ikke snakke og han mistet hukommelsen.
- Selv når mamma var på besøk så kjente han ikke igjen henne, forteller Israel. 
- Jeg kom hjem etter to måneder på sykehuset, men dette husker jeg ikke noe av, forteller Daniel. Jeg satt bare i en rullestol hjemme. Ikke noe i kroppen fungerte, jeg kunne ikke spise selv og var avhengig av at andre matet meg.
- Hele menigheten ba til Gud, pappa er en kjent pastor så 5-600 pastorer samlet seg også til inderlig bønn for pappa. Han var syk uten noen tegn til forbedring i et helt år. Men en natt i 2002 så skjedde et mirakel.
- Jeg sa til GUd om at han var fornøyd med mitt liv til denne stund og om jeg ikke hadde mer på jorden å gjøre så var mitt ønske å dø og komme hjem til Herren, forteller Daniel til meg. Jeg sov etter aftensbønnen, men jeg våknet av at Jesus kom inn i rommet helt fysisk. Jeg så Jesus som en høy lyskledd skikkelse som strakk ut sin hånd. 
- Jeg helbreder deg, gå og fortsett din tjeneste, hørte jeg Jesus si på mitt morsmål Tamil og med det samme kjente noe skjedde i min kropp.
- Klokka var litt over halv tre på natten og jeg reiste meg opp med det samme, forteller Daniel som har full kontroll på detaljene denne spesielle natten.
- Vi sov alle i samme rommet og det var pappa som vekket meg, men jeg forsto ingen ting. Vi sto opp alle sammen og vi snakket i munnen på hverandre og lurte på hva som hadde skjedd. Men han fortalte at Jesus nettopp hadde helbredet ham. På morgenen så dro vi rett på sykehuset og kontaktet legen som hadde behandlet ham. Legen som hadde at ansvaret for Daniels behandling kunne nesten ikke forstå det som var skjedd. Han tilkalte seks andre leger og alle var over seg av begeistring. Hovedlegen sa rett ut at dette var et mirakel fra Gud. 
Måtte han trene mye for å få styrke i muskler igjen spør jeg Israel som snakker vesentlig bedre engelsk enn faren.
Nei, vi ga ham bare mat og lot ham hvile en periode, men helbredelsen kom momentant denne natten.
- I morra skal dere få se bildene av ham fra han var dårlig og vi har også en erklæring fra sykehuset som forteller at han er frisk, avslutter Israel.
Etter å ha gått spaserturer i over 2000 meters høyde med Daniel er det ikke tvil om at denne karen er i skikkelig god form.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.