onsdag 9. april 2014

All in for agurk

Vi spiser bare lokal mat her nede. Mat tilberedt på de underligste kjøkken og bakgater. Vi spiser også mange måltider i menigheten etter møtene, men vi blir også invitert hjem til private hjem slik som idag. Som regel er maten veldig sterk, sterkere en det meste. Vi får alltid samme beskjed, "not spice", men dette er selvfølgelig bare tull siden nesten all mat brenner i munnen i flere minutter etter man har spist.

Når det gjelder rå grønnsaker så gjelder det å være veldig forsiktig. Alle turistbøker og legesider sier det samme: La være å spise ukokte grønnsaker. Jeg har som regel klart å holde meg i skinnet, men jeg må innrømme at jeg falt for noen agurker idag. Istedenfor å spise litt av diverse grønnsaker så valgte jeg heller å gå "all in" for agurkene. Thor Ivar har selvfølgelig glemt den magasjauen han hadde for noen år siden og går til og spiser alt med hud og hår. Vi er heldigvis i form og vi håper dette fortsetter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.