torsdag 17. april 2014

Foreldreløs, gravid og HIV-smittet

- I går åpnet hun seg for meg og fortalte meg sin historie, forteller Betty.
En ung jente tidlig i tenårene har kommet til Samson og Betty for å få hjelp. Hun har mistet begge foreldre og broren sin som alle er døde av AIDS. Etter dette har hun opplevd traumatiske ting. Hun har blitt voldtatt og misbrukt, de påstår hun har en baby som bor hos bestemora. Hun fødte visstnok barnet bare 11 år gammel. Dette er jo medisinsk mulig, men dette er sjeldent. Det ser dessverre ut at dette er fakta. Jeg ser jo at hun ser veldig ung ut, utrolig at hun nå er en mor. Dessverre viste det seg at hun nå har HIV, men hun får gratis medisin for dette. 
-Vi prøver å gi henne håp, hun var redd for å fortelle sin historie, forklarer Betty. 
Vi ser jenta smiler og ler, men historien er tragisk. Jeg bringer ingen navn her, ikke noe bilde heller. Jeg vil også ligge lavt, jeg ønsker å la henne få fred og ikke snakke med henne om dette. Hun trenger støtte og hjelp, det får hun her. Samson og Betty har et stort hjerte og et åpent hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.