onsdag 16. april 2014

Gamle tavler og tale til hjertene

Idag kl 09 var vi igang med undervisningen for masai pastorene. Pastor Nelson fra India var først ut og engasjerte forsamlingen med sin undervisning om pastortjenesten og hvordan takle medgang og motgang. Jeg hadde også en session men det var av det litt mer teoretiske slaget. Etter hvert fikk de også båret inn den gamle krittavla og da var jeg litt mer på hjemmebane med kart og tegninger. Mens Pastor Nelson taler til hjertene og ikke til hjernen om tjenesten for Gud så er nok det motsatte tilfelle for meg, Jeg konsentrerer meg om undervisning av grunnleggende fakta fra Bibelen. En fin miks syns nå jeg.

English: We started the teaching this morning and pastor Nelson had the first lesson for these masai pastors. Pastor teached sincerly about  the pastor and the service he is called for. They also got a blackboard for me so I could start my bible lessons from the Old Testament. Things are going well so far and the feecback from pastors has been very good. We have however just started these lessons. This is the first time the kenyan people in this district see an indian pastor. This is a new experience for them.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.