tirsdag 8. april 2014

Ville elefanter på veien

- Myndighetene stenger veien kl 21 på kvelden, forteller Israel. Det er ville elefanter som løper over veien og kan angripe bilene. Derfor må vi overnatte på et hotell 20 km ned for fjellet her.
Vi kommer til hotellet sent på kvelden. De har ikke drikkevann, de tar ikke kredittkort og det er alt annet en WIFI og internett på dette stedet. Eller det vil si, det er ikke alt annet her heller. Det er nemlig hverken andre gjester eller noe stor aktivitet her. Men på dette hotellet er det faktisk både håndkler og såpe, og det er ikke hver dag vi opplever det på våre overnattinger. 
Ved frokostbordet får vi høre Israels historie om hvordan GUd har ledet ham inn i tjenesten.
- Jeg søkte jobber og fikk tilslag på en godt betalt jobb i Jet Airways. Vi manglet penger i familien og jeg kunne bidratt med mye med denne gode lønnen. Men Gud ville det annerledes. Lederen for Jet Airways som ga meg, jobben ba meg dra hjem og virkelig tenke over tilbudet og vurdere om ikke det var bedre for meg å tjene Gud etter mitt kall i menigheten.
Vi får høre mange detaljer fra Israels liv om hvordan alt nå har lagt seg til rette for ham. Etter avgjørelsen med å hengi seg hundre prosent til arbeidet i menigheten og barnehjemmet som de driver så har han ikke manglet noe. 
- Dette er Guds velsignelse over mitt liv, forteller vår unge bror som nettopp har blitt pappa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.