tirsdag 8. april 2014

Elefanter med håndbrekk

Elefantsafari var en ny opplevelse for oss. Disse gråe tykkhudede skapningene er større enn man tror, iallefall om man skal ri på dem. Den unge damen vi fikk lov til å bestige het Julie (Ja, jeg snakker fortsatt om elefanter). Hun tisset som en liten foss og la noen kokosnøtter av noen kuler midt i veien der hun skulle gå. Jeg fortalte om det sorgløse livet hennes søstre har i Norge på Sirkus, men at de nå står i fare for å bli kastet ut av landet pga dyrvernslover som hindrer dettte luksuslivet. 

Vi betalte for alle oss seks inklusiv en fotograf som skulle fotfølge oss og forevige disse minnene. Fotografen skulle ha hele 25 kr for dette men til alles store overraskelse så spanderte Thor Ivar denne ekstra tjenesten uten å prute eller klage. Bildene ble servert på noe så gammeldags som en CD så dette må bli publisert i en senere blogg. Da vi steg opp på toppen av dette berget av et dyr så satt vi relativt trygt selv om hverken Thor Ivar eller jeg er tidligere turnere. Men vi fikk iallefall øvet oss litt på halvspagaten. Vi kjente nakkemuskelaturen til Julie i hele kroppen der hun vagget fram og tilbake som en dinosaur. Det andre bilde er tatt av de tre guttene som er med oss. Jeg kniset bildet fra toppen av Julie. Jeg skal også hilse alle hjemme og si at Julie likte godt å bli ufrivillig klødd bak ørene av mine Ecco sandaler.

Jo også var det denne morsomme detaljen med håndbrekket som føreren benyttet. Disse ellers så smarte dyrene er trenet opp til å tro at de bundet fast om man legger en liten pekestokk på det ene benet. Som du kan se av bildet så har Julies søster her en pinne på sin venstre forlabb og dermed tør hun ikke bevege seg en millimeter selv om ananasfruktene lå like i nærheten. Ja, har elefanter egentlig poter eller labber? Dette må jeg google opp når jeg får skikkelig internettforbindelse.

1 kommentar:

  1. så artig og lese..følger spent med på elefanter med brems og ellers alt morsomt herlig og velsigna møter... Gud velsigne dere rikelig .hilsen Eva

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.