søndag 6. april 2014

Første landsbymøte

Etter jeg landet og kom meget raskt gjennom passkontroll og diverse
andre kontroller traff jeg Thor Ivar og Nelson på utsiden av
flyplassen. Nå hadde Thor Ivar også fått sin bagasje og vi dro hjem
til Nelson som bor ca 20 minutter kjøring fra flyplassen i Chennai.
Etter en fantastisk frokost og en like fantastisk dusj tok vi
innenriksflyet til Madurai hvor Israel (som er en person og ikke et
land i dette tilfellet) møtte oss på flyplassen. Israel hadde kjørt
bil fra Chennai hele dagen. Han er nemlig nettopp blitt pappa til en
svært så liten gutt. Men å forandre noe veldig på planene bare fordi
man blir pappa er ikke veldig indisk.
-Min far så meg ikke før jeg var 8 måneder, forklarer Israel. Han
jobbet langt unna og hadde ikke penger til bussen.
Noe sightseeing er det ikke tid til. Ikke blogging heller egentlig.
Lite søvn og full fart er det vi opplever her.

Etter å ha kjørt en time idag kom vi til Vellaklam utenfor Madurai. På
dette stedet er det en liten menighet hvor 30-40 personer samles på
søndagene. Nå var det rigget til en skikkelig scene utenfor kirken og
det var full fart med lovsang og fullt lydtrykk. Her skulle nemlig
lyden ut til hele landsbyen. Generatoren gikk for fullt, det er nemlig
ikke strøm her, men denne kvelden var det både lyd og lys. Jeg holdt
et kort innlegg uten alt for stort engasjement selv om bildet viser
noe annet. Det var nemlig Thor Ivar som var i støtet denne kvelden.
Hundrevis kom fram til forbønn, og 40 av disse skrev opp navnet sitt
til den lokale pastoren som var over seg av begeistring for dette
arrangementet. Folk satt over alt, til og med på takene bortover på
husene. Tilsammen var det sikkert over 500 mennesker samlet. Dette var
en opptur. Det var iallefall en fornøyd lokal pastor etter møtet i
kveld. Det er nemlig svært sannsynlig at hans menighet ble fordoblet i
kveld. Vennene fra Madurai har gjort en kjempeinnsats for å få til
dette møtet.
Mye å fortelle, men det lar seg ikke gjøre på disse få linjer. Jeg er
dødstrøtt og bør sove nå. Søndagsmøtet begynner nemlig kl 07:30 på
morgenen. Det blir vanvittig varmt utover dagen så møtene er veldig
tidlig på morran.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.