søndag 13. april 2014

Ja, da var vi halvveis og bloggen fortsetter.

Siste møte i India er over. Vi har deltatt på ti små og store møter denne uken og gjort masse annet. Jeg tenker på alle historier jeg ikke har fortalt alle bilder jeg ikke har fått publisert, men nå setter jeg rett og slett strek. Det har vært en fantastisk tur med store resultater. Kan rett og slett ikke fatte at vi bare har vært borte en drøy uke. Hver dag føles som en uke hjemme. Utrolig mange inntrykk. 

Om noen timer reiser Thor Ivar hjem, mens Nelson og jeg fortsetter mot Kenya som var turens opprinnelige mål. Å kalle vår kampanje i India kun for oppvarming blir nok å overdrive, men i Kenya venter helt andre typer opplevelser og møter selv om det er en del likheter mellom de stedene vi har vært og dit vi skal. Det som er likt er iallefall den vekkelsen som pågår i begge disse land. I India så er det valg 24 mai og da kan det bli forandring. Om det går slik meningsmålingene sier kan dette være siste turen på en stund. Hindupartiet som er rimelig ekstreme vil gå i koalisjon med en rekke andre partier og et av målene deres er å gjøre det vanskeligere for de kristne. Men her mobiliserer de kristne seg i bønn og faste for at ikke det skal bli regjeringsskifte. La meg legge til at jeg har lite peiling på indisk politikk, men jeg vet at sist det var en annen regjering i landet var det forbudt med dåp av hinduer og forbudt å bygge nye kirker.

Jeg er altså kun ca halvveis på reisen og bloggen fortsetter. I morgen er det reisedag så det kan bli et lite døgn stillhet fra meg. Kenya here we comes !!!

(BIldet er fra kveldsmøtet i "Anaparam" som egentlig ikke er riktig navn, det rette navnet er lenger, men dette er uansett min lille favorittmenighet i området)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.