onsdag 9. april 2014

Ordfører, friluftsmøte og billig middag.

Vi har kommet til en landsby utenfor Kumbakonam. På et jorde her ute blir det rigget opp en provosorisk plattform. En diesel drevet generator er leid inn siden de ikke har strøm her ute. Da var nesten ingen på plassen da vi kom, men det seg på mennesker etter hvert. Det ble en del ulyd i PA anlegget pga spenningsfall i kabler, men det gikk gjennom uansett. Litt ekstra fuzzy lyd ble det i gitaren som vi mic'et opp. Jeg talte kort om den blodsottige kvinne og Thor Ivar fulgte opp videre med historien om den krumbøyde kvinne fra Bibelen.

De musikalske ferdighetene her nede er svært begrenset, men det mangler ikke på innlevelse og sangstyrke. Musikerne her nede sliter også ofte med å holde tonen og høre hvordan de skal spille. Men nå har jeg fått trenet litt sammen med gutten på keyboard og vi har nå virkelig funnet tonen bokstavelig talt. De fleste tamilske sangene går i moll og jeg sang en slik tamilsk mollsang akkompagnert av keyboard på møtet idag. De smiler og klapper når jeg sier eller synger noe på tamilsk, men jeg har en følelse av at dette ikke høres helt bra ut for tamilene. 

Igjen var det veldig mange som søkte forbønn. En "ordfører" eller leder for fire landsbyer i distriktet kom også på møtet og overga seg til Herren. Dette har vært en forunderlig tur med helt spesielle møter. Flere andre merkelige ting skjedde også og vi var rimelig slitne etter møtet. Vi har kjørt i mange timer i dag og vi fikk ikke mer enn ca 20 min på hotellrommet før vi måtte videre til møtet.

Vi rakk akkurat en restaurant etter møtet. Vi var syv sultne mannfolk og vi tilbød oss å betale for kalaset. Jeg har sagt det før, men sier det igjen. India er billig. Vi spiste oss stapp mette og regningen kom på 85 kr inklusiv driks. Altså 85 kr for alle 7 som spiste. Da går det jo an å spandere litt på andre også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.