søndag 6. april 2014

Lyd og jubel utover dalen

Over 2.000 meter over havet ligger denne lille forsamlingen blant Keralas teplantasjer. I kveld var det fullt hus og folk satt på utsiden av lokalet siden det ikke var plass inne. Nede i gata var det en stolpe med en kraftig høytaler. Jeg tipper denne høytaleren står på tomta til en av medlemmene i menigheten og så har de rett og slett trekt en kabel ned til huset hans slik at høytalermonsteret kan bringe lyden utover hele byen. Mao det er litt andre forhold enn hjemme. Det er mange kristne i Kerala, mange fler kristne enn hinduer, men av de kristne så er det flest katolikker. 

Idag fikk jeg testet den lille G-sharp gitaren mot den nye Fender forsterkeren jeg kjøpte her nede. Det låt som ei kule. Utrolig bra lyd. Nå er ikke alt like rent og klart rent tonemessig her nede, men dette fungerte veldig bra. Vi fikk tatt våre enkle kor til indernes begeistring.

I kveld tok det helt av i menigheten. Det var sterk forbønn på slutten. Vi ba for nesten alle i salen og til slutt forsvant Thor Ivar ut på utsiden av lokalet og fortsatte der å be for mennesker. Nå er det ikke bare kristne som leser denne bloggen, så jeg skal ikke ta flere detaljer eller publisere sterkere bilder. La meg nøye meg med å si at jeg kjenner at dette er akkurat det jeg ønsker å være med på. Be for mennesker, gi dem håp og lys i Jesus. 

Jeg har aldri sett Thor Ivar så svett før. Han måtte gå en lang tur for å komme ned på jorda igjen. Han har en kondisjon og en energi som er helt utrolig. Ja, han ber så selv inderne lurer på hva som skjer. Og tro meg inderne kan virkelig be til Gud.

Internett dekningen er elendig og langsom. Om bilder mangler, om oppdateringer uteblir så er dette årsaken. Her jeg sitter ser vi ut over de flotte teplantasjene. Hotellet drives av et par kristne, de vil ikke ha betalt for at vi bor og spiser her. Et herlig ektepar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.