onsdag 16. april 2014

Multimedia i Loitokitok


Har de bedt om undervisning om kirkesamfunn så får de ta imot kirkehistorie først, tenkte jeg i det jeg dro igang med Marcion, Arius og Montanus og forklarte om gnostisime og diverse andre rariteter i de første århundrer. Utrolig nok hang de godt med og i spørsmålsrundet etter undervisningen så kom det mange fornuftige spørsmål. Mest morsomt var det da en spurte om noe jeg ikke visste hvorpå jeg svarte: "I don't know" til stor latter i salen. Det er nemlig slik at Samson har forklart dem at vi ikke altvitende og man aldri må være redd for å si at det er noe man ikke vet.

Nå er grunnlaget lagt for å  komme inn på reformasjonen og nyere tid. I morgen bærer det av gårde med Luther, Zwingli og Wycliff så da blir det mer fart i sakene.

Heldigvis har jeg med Nelson som underviser om mer praktisk kristendom og ledelse av menigheter. Disse elevene imponerer faktisk og de er veldig begeistret for undervisningen. Ja, at de liker temaene til Nelson vet jeg jo, men at de sitter som tente lys og hører på kirkehistorie, ja det er ganske imponerende. Heldigvis kom Whitboard'et på en lastebil ved lunsjtid. Dermed ble det litt mer moderne. :-)

English: These pastors has asked for teaching of differences between doctrines of denominations. But to give them that I'm giving them church history first. Its impressing that they are able to follow and very impressing that they ask good questions. When I answered: "I don't know" on one question they all laughed. You see, they think we know everything, but Samson has told them not to be ashamed of not knowing. Thats how we learn. The whiteboard came at lunch time and that was good. Pastor Nelson is teaching more practical subjects so we are a good team here. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.